زیگولی    zigooli

زیگولی zigooli

بلوتوث و ایمیل بازی
زیگولی    zigooli

زیگولی zigooli

بلوتوث و ایمیل بازی

اینجا بیست معمای خفن زیگولی را حل کنید

در این بخش زیگولی بیست معما تدارک دیده است

 

دوستانی که توانایی حل معماها را دارند میتوانند جواب معما را با درج شماره معما در نظرات قرار دهند

 


معمای شماره ۱ 

۱) در خیابانی، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
۲)در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند.۳)این پنج صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند، سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند. سئوال: کدامیک از آنها در خانه، ماهی نگه می دارد؟
راهنمایی

۱) مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می کند.۲) مرد سوئدی، یک سگ دارد.۳) مرد دانمارکی چای می نوشد.۴) خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.۵) صاحبخانه خانه سبز، قهوه می نوشد.۶) شخصی که سیگار Pall Mall می کشد پرنده پرورش می دهد.۷) صاحب خانه زرد، سیگار Dunhill می کشد.
۸) مردی که در خانه وسطی زندگی میکند، شیر می نوشد.۹)مرد نروژی، در اولین خانه زندگی می کند.۱۰) مردی که سیگار Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند.۱۱) مردی که اسب نگهداری می کند، کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند.۱۲) مردی که سیگار Blue Master می کشد، آب میوه می نوشد۱۳) مرد آلمانی سیگار Prince می کشد.
۱۴) مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.
۱۵) مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد.


آلبرت انیشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت، به گفته وی ۹۸% از مردم جهان نمی توانند این معما را حل کنند! شماچطور؟؟؟

 


 

معمای شماره ۲ 

فرض کنیم شما 100 تومان پول دارید وقصد دارید 100 راس دام ترکیبی از اسب گاو وگوسفند  بخرید. بهای گاو 1 تومان بهای گوسفند 1 ریال وبهای اسب 3 تومان است 

مشخص نمایید از هر کدام چند راس میتوانید بخرید که مجموع انها 100 راس شود وتمام پول شما هم هزینه شود وکم وزیاد نیاورید  


 معمای شماره ۳   

 سه کلید برق خارج از اتاق قرار دارند و یک لامپ داخل اتاق  درب اتاق بسته میباشد

شما میتوانید دو کلید را باز و بسته کنید و  یک بار میتوانید در را باز کرده به داخل اتاق بروید  

حال بگویید چگونه میتوان تشخیص داد کدام کلید مربوط به لامپ داخل اتاق میباشد؟

 


 معمای شماره ۴

 

چه چیزی است که با دست راست خود میتوانید آن را بگیریدولی با دست چپتان امکان گرفتن آن وجود ندارد؟ 

  


 معمای شماره ۵

 

دختر پادشاهی از پدر خود میخواهد، که او را تنها به کسی شوهر دهد که بتواند به پرسشهای منظوم او پاسخ گوید، بزرگان و امیرزادگان، همه از پاسخ گفتن درمی مانند و سرخود رادر این راه برباد میدهند. تا آنکه دلاک کچلی در پاسخگویی به پرسشهای دختر پادشاه توفیق حاصل می کند. پرسشهای آن دختر چنین بود: 

من اگر آهوی شده به کوهها بگریزم، چه می کنی؟ 2- من اگر مشتی دانه شده، برزمین ریختم، چه می کنی؟ 3- من اگر گُلی شده بر کوهها رُستم، چه می کنی؟ 4- من اگرسیبی شده به درون صندوقی رفتم، چه می کنی؟ پاسخ آن دلاک کچل چه بود؟


 معمای شماره ۶

 پدر شوهر زن پسر تو با تو چه نسبتی دارد؟

 


  معمای شماره ۷

جهانگردی توسط قبیله ای وحشی دستگیر شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله ای بگوید.ولی بدین شرط که اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تیرزهرآگین مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشیار با کمی فکر پاسخ داد که موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟

 


  معمای شماره ۸

زندانی دارای دو در است، یکی در آزادی و دیگری دَرِ اعدام. این زندان دارای دو زندانبان است که یکی از آنها راستگو و دیگری دروغگوست. خودِ زندانبانان همدیگر را به خوبی می شناسند. در این زندان مردی محبوس است که نمی داند کدامیک از زندانبانان راستگو، و کدامیک دروغگو است؟ به او اجازه می دهند، از هر یک از زندانبانان که دلش می خواهد سؤالی بکند و از پاسخ طرف مقابل بفهمد در آزادی کدام است تا از آن خارج شود. پرسشی که او باید بکند تا به آزادی او بینجامد چیست؟

 


 معمای شماره ۹

 دو مرد نسبت به هم، دایی وخواهر زاده اند. یعنی اولی دایی دومی و خواهر زاده اوست، دومی نیز دائی اولی و خواهرزاده وی می باشد. چطور چنین چیزی ممکن است؟

 


 معمای شماره ۱۰

 آمد و رفت، آمد و نرفت، زائید و نمرد، نزائید و مرد!


 معمای شماره ۱۱ 

رضا از طبقه دهم ساختمانی به زمین افتاد ولی نمرد. چطور چنین چیزی ممکن است؟


 معمای شماره ۱۲

 

یکنفر اهل منطق به شهری وارد شد و تصمیم گرفت نزد سلمانی برود و سروصورتش را اصلاح کند. آن شهر دو سلمانی بیشتر نداشت. وقتی مرد بسراغ نخستین سلمانی رفت، او را با سر وصورتی آشفته و پرپشت و موهایی ژولیده و نامرتب و هنگامی که به سراغ دومین سلمانی رفت، او را با موهایی بسیار مرتب و ریشی تراشیده یافت. لذا تصمیم گرفت نزد نخستین سلمانی برود و سروصورتش را بپیراید. چرا او چنین تصمیمی گرفت؟

 معمای شماره ۱۳

اکنون چهار تن از پیامبران زنده هستند، آن چهارتن کدامند؟ 


 معمای شماره۱۴

 

 جهانگردی توسط قبیله ای وحشی دستگیر شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله ای بگوید.ولی بدین شرط که اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تیرزهرآگین مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشیار با کمی فکر پاسخ داد که موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟ 


 معمای شماره ۱۵

آن چیست که با اینکه سه تاست، یکی است و با اینکه یکی است سه تاست؟

 معمای شماره ۱۶

 

سه نفر سیاهپوست و سه نفر سفید پوست می خواهند با قایقی که بیش از دو نفر گنجایش ندارد از رودخانه ای بگذرند. سفیدپوستها رانندگی قایق را بلدند اما یکی از سیاهپوستها رانندگی قایق را نمی داند. اگر تعداد سیاهپوستها بیش از سفیدپوستها باشد آنها را خواهند خورد. مثلاً نمی توان دو نفر سیاهپوست و یک سپید پوست راتنها کنار هم گذاشت. اما سپید پوستها آدمخوار نیستند و اگر تعدادشان زیادتر از سیاه پوستها باشد با آنها کاری نخواهد داشت. چگونه می توان این گروه شش نفری را از رودخانه عبود داد، بدون اینکه به هیچیک از آنان آسیبی رسد؟

 معمای شماره ۱۷

 

از حضرت علی (ع) پرسیدند :
واجب و واجبتر چیست؟
نزدیک و نزدیکتر کدامند؟
عجیب و عجیب تر چیست؟
سخت و سخت تر چیست؟
اگر شما بودید چه جوابی می دادید؟ حضرت علی چه جوابی داد؟

 


 معمای شماره ۱۸

من یک سکّه کوچک را در چاهی عمیق می اندازم، آنگاه در عرض یک دقیقه می روم در می آورم، چطور چنین چیزی ممکن است؟


 معمای شماره ۱۹

از شخصی خواستند خودش را معرفی کند، این شخص شکسته نَفسی کرده، خودش را کوچکتر از آنچه بود معرفی کرد و گفت: من «میرزا نیم من بوق بن پشم اندر پانزده» هستم! نام او چه بوده است؟


 معمای شماره ۲۰

شخصی تخم مرغ را دانه ای 70 ریال خرید و دانه ای 50 ریال فروخت و سرانجام میلیونر شد! چطور چنین چیزی ممکن است؟

 


 

معما را حل کن و در نظرات جواب بده شماره معما یادت نره

نظرات 4 + ارسال نظر
رسول سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:57 ب.ظ

شماره 6 : شوهر آدم میشه

علیرضا سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:29 ب.ظ

معمای 2:
9تا اسب و 20تا گوسفند و 71 تا گاو

احمد یکشنبه 2 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 05:58 ب.ظ http://aafiuny@yahoo.com

ندا یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ق.ظ http://cheekcicek1992.blogfa.com

زیبا بود خواستیب منم سر بزن من

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد