زیگولی    zigooli

زیگولی zigooli

بلوتوث و ایمیل بازی
زیگولی    zigooli

زیگولی zigooli

بلوتوث و ایمیل بازی

ای کاش نوشته این کتیبه هنوز هم برای مردم ایران مفهوم داشته باشه!

 اسکندر مقدونی کسی که با حمله خود به ایران تخت جمشید را به آتش زد و با جنایاتی که کرد وقتی برای... خراب کردن مقبره کوروش رفت با کتیبه ای مواجه شد که با خواندن آن به گریه افتاد و از خراب کردن مقبره کوروش منصرف شد متن این کتیبه بدین شرح است:
ای آنکه بر خاک من می گذری، بدان و آگاه باش که پای بر خاک کسی نهاده‌ای که در تمام زندگی نگاهبان نیکی بوده و جز به اندیشه و گفتار و کردار نیک با کسی رفتار نکرده است.
بدان شهریاری من موجب آزار هیچ انسان بیگناهی نشده.
بدان که سرزمین پارس بسیار گسترده بوده و در تمام این گستره هیچکس توان زورگویی بر ناتوانی را نداشته.
بدان که ارتش من، ارتش رهایی‌بخش همه انسانهای ستمدیده بوده و من بدون چشم داشت به تاج و تخت و دارایی آنها همواره یار و پشتیبانشان بودم.
پس به پاس نیکوییهای من این یک وجب خاک را بر من ببخش.
نظرات 1 + ارسال نظر
YASIN یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:49 ق.ظ http://dehkade-tariki.blogfa.com

Manam loram

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد